Grattis Frida...

...på 4-årsdagen!

Kalas har vi redan varit på för ett par dagar sen, men vi åkte till storkusinen idag ändå och grattade henne lite till.

Jag & Bonnie

Jag tycker om min lilla Bonnie.

Jag har kommit underfund med att bebisar "bara äter och äter och äter", och att de sen "bara sover och sover och sover". Så den lilla tiden däremellan, när hon är vaken, mätt och belåten försöker jag ta tillvara på. Då får hon gärna ligga i mitt knä så pratar jag med henne och pussas och kramas!

Tandis

En tidig morgon innan dagis gick jag och pappa till folktandvården här på Råby för mitt första tandläkarbesök. Jag är ju fascinerad av all slags personal inom sjukvården så att få gå till tandläkaren var både kul och spännande.

När jag hade satt mig i stolen fick jag syn på tandläkarens verktyg och frågade min favoritfråga "Vad är det då?" om varje pryl, så fick hon berätta vad allt var. Lite osäker på om jag kommer ihåg allt nu dock.

Undersökningen gick jättebra. Jag har nu hela 20 tänder och varenda en är fri från tandtroll och karies! Dessutom svarade jag duktigt på tandläkarens frågor. Fast hon tyckte inte om att jag använde napp fortfarande, men vi gjorde en deal att jag ska ge den till tomten i jul.

Lite spänd i väntrummet...

...helt i onödan, för det här gick ju kanonbra!

Mer smått och gott

Eftersom Bonnie ligger hos mamma och äter och sover mest hela tiden så föredrar jag att vara med pappa nuförtiden. Vi hittar på massa skoj om dagarna; åker och badar, leker i lekparkerna och åker och handlar till exempel.
Och vissa dagar hittar vi på något som är extra kul.

En regnig dag ringde vi till Wille och frågade om han ville följa med till nya Lek&Bus på stan. Ett erbjudande han inte kunde tacka nej till, så han tog med mamma Emma och mötte oss vid busshållplatsen.
Nya leklandet får två tummar upp, vi hade jättekul där!

Mellis på bussen hem.

En annan dag hade vi inget att göra när vi vaknade på morgonen så då satte sig jag och pappa på bussen igen, hoppade av på tågstationen och tog tåget till Stockholm. Där gick vi runt och strosade i affärer, åt mat och besökte såklart tjeckiska ambassaden och min (andra) stockholmsfavorit Humlegårdens lekpark.

I väntan på tåget.

Ett besök på Guldfynd resulterade i ett vackert silverhalsband med min månadssten.

På besök utanför slottet. Vi har ju en norrman i släkten nu så det var på tiden att jag köpte mig en Norgeflagga.

Lek i lekparken behövs när man suttit länge i vagnen.

Här sitter jag på trappan utanför tjeckiska ambassaden.

Det är såklart kul med utflykter, fast oftast är vi hemma eller i lekparkerna som finns i närheten.

Om jag inte riktigt är redo att somna så sätter jag mig på pallen och "tittar på när dockorna sover".

Pappa och jag har grävt ett stort hål i sandlådan utanför oss.

Är det fint väder njuter jag gärna min mat ute på vår fina uteplats!

Lite smått och gott från senaste veckorna:

Sommarfest på dagis, ser ni mig i röda jackan?

Ena dagen fick jag en baddräkt från moster Kerstin, och nån dag efter så kom det en pool på posten, från faster Hanna! Perfekt kombo!

Bonnie softar i babyskyddet.

Jag roar mig i Vallbys lekpark.

På promenad med en sovandes Bonnie.

Picknick med kusinerna.

Midsommarhelgen

På självaste midsommarafton kom mormor, morfar och morbror Kalle och hälsade på hos oss. De skulle kolla in både vår nya lägenhet och den nya familjemedlemmen såklart! Både lägenheten och Bonnie fick väl godkänt.

Efter att frukosten ätits och vi hade fått lite fina presenter så skiljdes vi åt för att senare under dagen ses hemma hos Frida&Freja för grillning.
Så var planen i alla fall.
Jag passade på att sova middag, och när jag vaknade upptäcktes det att jag hade 39,4 graders feber! Jag som varit så glad och sprallig blev trött och tyckte att allt var jobbigt, så vi fick ställa in midsommarmiddagen tyvärr.
Istället fick jag alvedon och grillade hemma med mamma och pappa istället, det var helt okej det med.

Mormor och morfar beundrar sitt femte barnbarn.

Bonnie hos vår morbror Kalle.

På söndagen fick vi besök igen, då av kusin Vilmer med familj. De var på genomresa och kom över för lunch och en bebistitt. Vad kul det var att leka med Vilmer, vi fann varandra på en gång och lekte och hade kul hela tiden!

Vilmer övar sig på bebisgos, om ett par veckor får han också ett småsyskon.

Jessica tyckte nog vi var "lite tokiga", som jag brukar uttrycka mig.

Njuter av kaka och varandras sällskap :)