Tandis

En tidig morgon innan dagis gick jag och pappa till folktandvården här på Råby för mitt första tandläkarbesök. Jag är ju fascinerad av all slags personal inom sjukvården så att få gå till tandläkaren var både kul och spännande.

När jag hade satt mig i stolen fick jag syn på tandläkarens verktyg och frågade min favoritfråga "Vad är det då?" om varje pryl, så fick hon berätta vad allt var. Lite osäker på om jag kommer ihåg allt nu dock.
 
Undersökningen gick jättebra. Jag har nu hela 20 tänder och varenda en är fri från tandtroll och karies! Dessutom svarade jag duktigt på tandläkarens frågor. Fast hon tyckte inte om att jag använde napp fortfarande, men vi gjorde en deal att jag ska ge den till tomten i jul.


Lite spänd i väntrummet...


...helt i onödan, för det här gick ju kanonbra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0