Dopparedagen

Äntligen kom dagen jag väntat på i nästan en hel månad: julafton!
 
Vi hann med mycket under dagen:
 
 
På förmiddagen var vi hemma och öppnade  julklappar tillsammans.
Bonnie fick en rolig liten docka som hon fick roa sig med när vi öppnade julklappar. Ja, hon fick behålla den efter julklappsöppningen också såklart.
 
Vid lunchtid gick vi över till Babi och fortsatte julfirandet där. Jag hann inte öppna alla mina julklappar hemma, så packade med några så det blev extra mycket att öppna där :)
Vi fick ett väldigt gott julbord på tjeckiskt vis också; med bl.a.fisk och anka med tillbehör.
 Fick ett par snygga fodrade foppatofflor från Babi, som används flitigt här hemma!
 
Bonnie fick mysa med Babi medan jag tittade på Kalle Ankas jul.
 
Efter julfirandet hos Babi packade vi ihop oss och åkte vidare till Bjurhovda, där Frida&Freja bor. Vi bytte såklart julklappar med varandra. Dessutom åt vi skumtomtar i väntan på riktiga jultomten.
 
 
Det knackar på dörren....
 
TOMTEN!!!
 
Tre små snälla barn fick en varsin julklapp från snälla tomten.
 
Sen bar det av hemåt igen och så var julafton slut för denna gången! Jag längtar redan till nästa, för det är världens bästa dag, om ni frågar mig :)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0