Hon som alltid flyger

Jag har träffat min flygande faster rätt mycket på sistone. Två Sverigebesök på en vecka, och så toppar jag det med ett Norgebesök nästa vecka!
Första besöket var samma helg som Barnfestivalen nere på stan. Vädret såg trevligt ut så mamma, jag och Hanna tog en promenad ner på stan.
Nu blev det ju inte så fint väder som de trodde, det blåste riktigt rejält. Dessutom så hittade vi ingen ponnyridning, som skulle bli dagens höjdpunkt.
Vi gick in och gömde oss för den otäcka blåsten, fikade lite, sen anslöt pappa. Precis när vi hittade lite roliga grejer att kika på så stängde allt...typiskt! Men lite kul hann jag med:


Kaninutställning, med massa supersöta kaninungar.


En stor elefant som ville kramas.


Bäst av allt: att sitta i polisbilen!!

Så tidigare i veckan var det dags för fasterbesök igen, vi var snälla nog att ta vår skrothög till bil ända till Arlanda för att hämta upp Hanna och Aage som skulle vidare till centrala Stockholm för att hämta upp brudklänningen.
Vi anlände i Stockholm lite tidigt, så slank in för en fika alldeles bredvid klänningsaffären.

 

Efter en stunds funderande var vi redo att beställa...

...jag fick glass!!

Mums!

På vägen hem virrade vi runt ett tag innan vi hamnade på rätt väg. Vi bak i bilen fick bland annat roa oss med att göra fina frisyrer med mitt hårsvall.



Nu laddar jag inför nästa långa bilresa, wish me luck...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0