Michan hos doktorn

Jag har drabbats mycket av feber på sistone. Inte så höga temperaturer, och febern har inte stannat så länge, men den kommer relativt ofta utan andra sjukdomssymptom vilket inte är så bra. Det har blivit mycket vabbande för mamma och pappa, så för att kolla så jag inte har någon infektion som kräver medicin så fick jag tid hos doktorn i måndags.


En förväntansfull Michelle i väntrummet. 

Läkarbesöket var precis som jag läst om i böckerna (t.ex. Totte- och Emma-böckerna). Doktorn tittade i mina öron och i halsen sen klämde han mig på magen, det var så busigt så då fnissade jag lite. Men han hittade ingen Bassiluskan som jag antar att han letade efter. Ni vet, hon som figurerar i Ingrid-böckerna. 

För att utesluta infektion så fick jag gå till en annan doktor som tog blodprov på mig. Jag satt helt stilla och var jätteduktig när hon tvättade mitt finger och stack mig med nålen(utan att jag fällde en enda tår!).
Sen var det ett sugrör som sög upp blodet som hon stoppade i en konstig maskin, jag blev ganska fascinerad av hela händelseförloppet.
Till sist fick jag ett plåster (jippie!) och sen fick jag välja en liten leksak ur en låda för att jag varit så duktig.
Synd att mamma inte förevigade min stolta min när jag gick därifrån!

I alla fall så hittades inga bassiluskor i blodet heller, så jag behöver inte äta medicin. Men jag har fortfarande feber, så om inte den går över snart så får jag åka till doktorn igen! Håll tummarna för mig att jag blir frisk snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0