Grattis morsan!

Mamma fyllde år i lördags men innan födelsedagskalaset så smygstartade hon och pappa firandet genom att bo i Stockholm ett dygn. De lyxade till det med långa shoppingpromenader, café- och restaurangbesök, stand-up och fint boende på Hilton Slussen.
Inte mig emot, jag fick vara hemma med inga mindre än mormor och morfar och morbror Kalle! De bodde hos mig under tiden, så jag har haft jätteskoj utan mamma och pappa.

Kamerna följde med till Stockholm, men de enda bilderna som knäpptes var på födelsedagsbarnet som åt en smaskig räkmacka.

Grattis mamma!

På lördagen så blev det kalas när päronen kom hem. Godsaker dukades fram och presenter öppnades!

Mamma hade bakat whoopie pies med hallonfyllning. Det fina kakfatet är en av mammas presenter.


Mormor hade bakat en jättegod tårta med maräng och hallonfyllning. Mums!


Frida och jag mumsar fika.

Det var de kalasbilder som hittades, närvarande på kalaset var mormor, morfar, morbror Kalle, moster Klara, Fridas & Frejas familj och lilla Ludde. Behöver jag nämna att vi barn gick bananas och levde rövare??
Precis när mormor och morfar och Kalle skulle bege sig tillbaka till Borlänge kom babi (farmor) med kusin Vincent. Så då blev det ännu mer lek! Jag kan lova att jag somnade riktigt tidigt sen på kvällen när alla hade gått hem.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0