Bröllop!

Som ni vet så har jag haft lite semester i Norge senaste veckan. Höjdpunkten och själva syftet med resan var att gå på faster Hannas och farbror Aages bröllop.
Det blev en lång dag för mig, med många nya ansikten och små resor under dagen. Vi började med att ta båten in till fastlandet och en bilresa in till Ålesund där spektaklet ägde rum, vi checkade in på hotellet och fortsatte sedan mot den fina gamla kyrkan.


Renata och jag i väntan på att gå in i kyrkan.


Mamma.


Pappas morbror Karel (även kallad Kral) med sin Renata.



Efter att vi bevittnat den pampiga vigseln och lyssnat på prästens visdomsord så var det dags för sightseeing. Medan brudparet skulle fotograferas så fick vi andra åka bytåget som tog oss upp till en utsiktsplats och berättade om Ålesunds historia. Jag och Vincent hade hur kul som helst!




Det var omöjligt att ta en bra bild av oss, vi studsade upp och ner och skrek och skrattade hela åkturen.


Väl uppe på berget så bjöds vi på fantastisk utsikt över staden:

Lägg märke till det gigantiska kryssningsfartyget till vänster i bild!






På vägen ner från berget vidare till Akvarium där bröllopsfesten hölls somnade jag, välbehövligt om man ska orka med resten av kvällen...
På Akvarium fanns det just akvarium. Jättemånga och jättestora. Jag såg hajar, pannkaksfiskar, sjöstjärnor, sköldpaddor och massa andra fiskar och djur. När man gick ut för att ta en nypa luft så kunde man passa på att leka i stora sandlådor eller gå och titta på pingvinerna, en festlokal helt i min smak alltså!




Kvällen fortsatte med god middag (jag som vägrade äta fick istället en glass av en servitris hehe) och en massa tal (bl.a. av pappa som höll kvällens bästa). Jag hade svårt att sitta still under tiden, ville mest springa omkring och titta på fiskarna.
Till sist somnade jag i pappas famn, och sov i princip hela kvällen. På villkoret att det var antingen mamma eller pappa jag låg hos, vagnen eller diverse släktingar accepterades inte!

Här kommer lite bilder från kvällen:

Så här såg det ut vid tjeckiska bordet.


Farmor från Tyskland köpte en fin tröja som de får dela på.

Det var fint sommarväder hela dagen, perfekt för fotografering mellan varven:



Sjävklart blev det dans också.


Dessertbordet, som jag ju missade :(

Kvällen fortskred med mingel och fotografering, för att sedan övergå till en riktig fest. Hela familjen tyckte i alla fall att det var en fantastiskt trevlig dag och kväll, och vi sov gott alla tre på hotellet sen. Vilken dag!

Avslutar med en bild på det lyckliga brudparet:


Kommentarer
Postat av: Faster Hanna

Härligt med alla bilder. Annika ser helt strålande vacker ut i sin gula klänning. Många tummar upp för det!!!!! vi hade verkligen en suvären dag med vädergudarna som bjød på sitt bästa. Sedan åkte gästerna hem och då blev det +1 och frost igen :):)



En dag vi aldrig kommer att glömma <3

2012-06-04 @ 13:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0