Lucia

Lagom tidigt på luciamorgon den 13:e december så var det fullt hus på dagis. Jag hade egentligen redan julledigt, men gjorde ett kort gästspel för jag vill ju inte missa mitt första luciatåg!
Iklädd en vit klänning, rött band runt midjan och en fin luciakrona i tyg tågade jag och mina kompisar in och sjöng det finaste vi kunde för våra föräldrar.
 
Som ni kanske ser så fick jag sitta allra längst fram!
 
Efteråt blev det luciafrukost för alla med skinksmörgåsar och varm choklad. Sen fick jag vara kvar och leka ända fram till lunch fastän jag var ledig egentligen, jag hade så kul med mina kompisar så mamma hade inte hjärta att släpa hem mig när jag hade som roligast.
 
Här står jag och njuter av kamerablixten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0