Veckan som gått

Jag och mamma tog en promenix till Pettersberg. Där blev det en tvårättersmiddag med moster Kajsa och moster Klara som sällskap. Varmrätten var en mycket lyckad kombination av köttbullar, grillad kyckling och paprika, supergott! Jag fick dessutom sitta helt själv på stolen, det är spännande tycker jag!

Till efterrätt blev det våfflor med sylt. Det var första gången jag åt det, och mmmmums så gott det var! Helt klart en ny favorit.

Jag ser lite butter ut för att jag fick vänta alldeles för länge på nästa våffelbit, så då fick jag grina lite och klämma fram några tårar så mamma förstod att det var bråttom.

Jag har förstått att man ska kamma håret då och då också, gärna innan läggdags.


Det har blivit en till vagnpromenad också, jag och kussen Freja tog en tupplurspromenad ihop. Vi sov så sött i våra gungande vagnar i nästan en timme.

Två söta nappkonnässörer.

Så mycket mer har inte blivit dokumenterat under veckan då vi råkade glömma kameran på Pettersberg hihi. Men det ar varit som vanligt; lek med pappa, några skymtar av mamma och spring på öppnis.
Eller jovisstja, jag har börjat lite smått att sätta ihop två ord till meningar, detta kan jag än så länge:

  • Hej kisse!
  • Där, mamma! / Där, pappa!
  • Titta, mamma! / Titta, pappa!

Ska försöka knåpa ihop lite fler meningar framöver också hehehe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0