Lilla julafton

Helgen innan julafton har det blivit tradition att vi firar in julen med folket från mammas familj. Det blir alltså storsamling hemma hos moster Kerstin. I år var inget undantag, och jag måste säga att det blir roligare år för år.

Först smaskades det smörgåstårta, men vi småttingar fick en delikat lunch bestående av nudlar, köttbullar och chicken nuggets istället. Mums! 

Jag och Frida fick eget bord. Freja och Vilmer fick sällskapa vid ett annat.

Efter maten så ställde vi fram alla deltagande paket till årets julklappskamp. Snyggaste paketen vinner trislotter!
Så här såg startfältet ut i år:

Mammas fina röda paket på den översta bilden kom på andraplats!

Efter röstning, vinstutdelning, trisslotteskrapande och slutligen öppning av paketen så var det dags för oss barn att öppna lite julklappar. Och sen så blev det en massa bus och lek förstås, svårt att sitta stilla när man har tre kusiner att leka med!


Pappa väntar på att få öppna sin julklapp.


Frida in action.


Det var populärt att rulla runt på det röda fårskinnet på golvet.

Och så julklappsöppning som krävde fullt fokus från småfolket:



Det var en väldigt intensiv dag, vilket märktes då vi barn tog lite spontana vilopauser på golvet då och då. Men roligt var det. Fullt ös! Kom hem trött och med en massa fina julklappar!

Nu inväntar jag stora julafton, och hoppas hoppas att jag får träffa tomten. Jag har nämligen önskat mig ett par tofflor från honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0