Julafton!

Äntligen kom dagen som jag har längtat efter; julafton! Jag har ju förstått att det är på julafton som man får öppna julklapparna som ligger under granen, och viktigast av allt: det är då tomten kommer med paketen!

Först var det mest som en vanlig dag, först vid tvåtiden ungefär började julfirandet. Det blev julbord med mamma och pappa och efter det julklappsöppning. Julklapparna var inte så många till antalet, men stooora och fina var de. 


Julmat!


Självklart öppnar jag det största paketet först...


...som innehöll en dockbarnvagn! Fast det är bara mullvaden Krtek som får sova där!


Och så fick jag en dansande och sjungande vovve!

Av faster Hanna fick jag denna tröja som jag blev helt betagen av:



Jag fick desssutom en pottbok och massa lego, så jag var helnöjd! Efter julklappsöppningen tittade jag lite på Kalle Ankas jul, men mina nyöppnade julklappar var ju mycket mer intressanta hehe. 
klockan 16 satte vi på oss jackorna, tog julklappssäcken och åkte till Brandthovda för att fira lite med Frida och Freja. Ganska snart efter att jag kommit dit så knackade det på dörren! Jag tyckte det var väldigt spännande när jag såg vem som kom:


JULTOMTEN!!!!

Självaste jultomten tittade förbi och hade med sig julklappar till alla barnen. Häftigt!
Det var kul och spännande att träffa tomten, men jag blev väldigt blyg. Jag vågade inte krama honom och inte öppna min julklapp förrän han hade gått. Det kanske går bättre nästa år hehe.


Freja tackar aldrig nej till en kram...

I julklappen från tomten låg det jag hade önskat mig:

Supermysiga tofflor! Så nu slipper jag bli avundsjuk när mamma sätter på sig sina gosetofflor.

Vi barnen fortsatte med mer julklappsöppning, massvis fina kläder och leksaker fick vi. Det följdes naturligtvis av provlek av alla nya leksaker, promenerande katter och resväskor tog upp den största tiden.
Sen blev det fikatajm, hemgjord cheesecake och saft! Supergott!




När vi kom hem igen satte sig mamma och jag och sjöng och dansade till julmusik. Bästa jullåten just nu är ju "Mössens julafton", ett jäkla drag i refrängen!



Det var allt som hände denna julafton! God jul från mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0