Födelsedag!!

Kan ni tänka er att jag redan har blivit en stor tuff ettåring?

Födelsedagen har jag firat i lugn och ro med mamma och pappa, en riktig mysdag har vi haft! Efter att de sjungit för mig på morgonen när jag vaknat så var det dags för första paketet! Ett stooort mjukt paket från Faster Hanna och hennes Aage. Det innehöll en jättevarm och fin jacka som ni kan se på bilderna lite längre ner.

För att inte tappa fokus när jag gör viktiga grejjer suger jag in kinderna så mycket jag kan, ett litet tips bara.

Efter min förmiddagslur så blev det dagen till ära lunch på Max. Jag hade visserligen redan ätit lunch hemma, men kunde inte få nog av att smaka på mammas och pappas burgare, så jag fick en egen till slut. Min första hamburgare!


Efter maten tog jag rutschkanan in till Toys 'R Us för paketjakt. Vi gick länge därinne och tittade, men hittade inget som var gott nog för mig. Vi fortsatte jakten på Barnens Hus men gick tomhänta därifrån också.


Jag blev utmattad av leksaksaffärerna, unnade mig en extra lång födelsedagslur på en och en halv timme mitt på blanka da´n.

När jag vaknade befann jag mig på Brynolfs. Födelsedagstårta väntade! Det var lite spännande, men tyvärr inte så gott. Jag smakade flera gånger men fattar inte grejen med tårta, massa grädde och jättesött - nä det är inget för mig.




Väl hemma igen blev det mer paketöppning. Jag fick öppna paketen från mamma och pappa, och så hade jag ett från mormor och morfar som väntade på mig.


Från mormor och morfar fick jag en Brio-klosslåda, sån där som man ska lägga rätt figur i rätt hål ni vet. Den var jättefin! Tack!
Från mamma och pappa fick jag två böcker och magnetiska klossar. Efter att jag hade provbläddrat lite i böckerna så kröp jag fram till mamma och gav henne en stor kram, så glad blev jag :)

Efter massa skoj och lek med de nya leksakerna avslutades dagen med ett bad. Mitt första skumbad! Skummet var kul, men först var jag lite rädd för det. Det var ju överrallt! 



Kom och fira med mig imorgon!


Så här såg jag ut för ett år sedan, är en halvtimme gammal på den här bilden :)

Kommentarer
Postat av: Caiza

En egen hamburgare på Max är den finaste presenten ett barn kan få! =)

2010-11-04 @ 22:19:48
Postat av: Michelle

Ja mamma sa också det. Ska nog spara resterna och rama in sen.

2010-11-05 @ 20:18:30
URL: http://lillamichan.blogg.se/
Postat av: Faster Hanna

Hej Michelle

Vilka fina presenter du har fått av alla, och vad roligt ni ser ut att ha :) det är det viktigaste ska du veta.



Har du någon kortfilm från kalaset som du kanske har lust att visa mig??? hade ju varit kul att se dig live när du nu har börjat gå :)



Ja man får ju önskas en kort film på dvd kanske ... hihihi jultomten är ju redan på väg mot skandinavien .... sist jag såg han så var han på Nya Zeeland :)



Kram kram

2010-11-06 @ 00:26:50
Postat av: Michelle

Hej Faster!



Nja det filmades litegrann bara, vi har en hamburgerfilm och en film när Vincent gapskrattar =) kan maila om du vill. Har tyvärr ingen film så du får se mina steg än...däremot ligger jag i hårdträning så du får se många steg när du hälsar på nästa gång!



Hmm jasså kommer den där jultomten snart alltså? Han var ju väldigt generös förra året minns jag så det ser jag framemot hehehheh.



Kramar och dregelpussar

2010-11-07 @ 20:29:59
URL: http://lillamichan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0